دانستنی های دنیای مجازی

بهترین افراد برای بازاریابی دیجیتال

وقتی شروع به ایجاد یک کسب و کار جدید می کنید ممکن است در ابتدا تیم های کاری شما به صورت مستقل ایجاد نشده باشند. مثلا ممکن است کسب و کار شما در ابتدا نیاز به واحد مجزایی برای حسابداری یا تبلیغات نداشته باشد.
به تدریج و با گسترش خدمات و بزرگ شدن سازمان، نیاز خواهید داشت تا برای بخش های مختلف کسب و کار خود، نیروهای متخصص و تیم های کاری ایجاد نمایید.
در طی این فرآیند، اگر به فعالیت در فضای وب و رسانه های دیجیتال می اندیشید و تصمیم دارید بخشی از خدمات مارکتینگ کسب و کار خود را در این فضا سازماندهی نمایید، یکی از تیم هایی که بایستی به ایجاد آن فکر کنید تیم بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است.
هرچقدر در راه اندازی و ساماندهی این واحد دقیق تر و حساس تر باشید، این حساسیت و دقت، به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت های تبلیغاتی شما گسترش بیشتری یافته و در نهایت به گسترش و رونق بیشتر کسب و کار شما منتهی گردد.
قصد داریم در این مقاله کوتاه، پنج پست کلیدی را که در تیم بازاریابی دیجیتال به آنها نیاز دارید معرفی کنیم تا با دید بازتری نسبت به انتخاب نیروهای سازمانی خود در این بخش اقدام نمایید.

 - استراتژیست بازاریابی

استراتژیست بازاریابی شما مسئول تصمیم‌گیری و نظارت بر تلاش‌های دیجیتال شما است. هر کسی که شما استخدام خواهید کرد با بقیه تیم بازاریابی دیجیتال شما برای ایجاد یک تقویم محتوا و حفظ کسب‌وکار شما در یک جهت، همکاری خواهد کرد.
شما باید برای این‌کار کسی را انتخاب کنید که حضور آنلاین قوی و سابقه خوبی داشته باشد. از آن‌جا که استراتژیست نیاز به ترکیب هر دو مهارت تحلیلی و خلاق دارد، پر کردن این نقش می‌تواند یک چالش باشد. بنابراین در هنگام مصاحبه به اندازه کافی دقت کنید تا فرد مناسبی را انتخاب کنید.

 - مدیر رسانه‌های اجتماعی

مدیر رسانه‌های اجتماعی شما مسئول اجرای طرح بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استراتژیست است. او با مشتریان و سایر ذی‌نفعان درگیر، در سایت‌های‌ شبکه‌های اجتماعی تعامل می‌کند. هر کسی می‌تواند ادعا کند که یک کارشناس رسانه‌های اجتماعی است، اما یک بررسی از پروفایل‌ کسی که کاندیدای استخدام است به شما می‌گوید که آیا واقعا او می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند یا نه؟

ob 5c36dd digital marketing course 4

-تولید کننده‌ی محتوا  

ایجاد محتوا برای اکثر کسب‌وکارها این روزها در اولویت اصلی قرار دارد، داشتن یک تولید کننده‌ی محتوای ماهر در تیم بازاریابی دیجیتال خود بسیار بهتر از برون‌سپاری خواهد بود. تولید کننده‌ی محتوای شما باید با استراتژیست و مدیر رسانه‌های اجتماعی شما همکاری کنند.
به عنوان یک نتیجه شخصی که شما استخدام می‌کنید، باید از هر دو لحاظ نوشتاری و گفتاری ماهر باشد و قادر باشد هر چیزی از پست‌های وبلاگ تا فیلم‌های یوتیوب را ایجاد کند. به هنگام مصاحبه از سازندگان محتوا بخواهید تا نمونه‌کار به شما نشان دهند و یا از آن‌ها بخواهید تا برای نشان دادن مهارت‌شان یک مصاحبه ویدئویی تهیه کنند.

- تحلیلگر داده‌ها

بدون کسی که داده‌های شما را تجزیه و تحلیل کند، هیچ راهی برای دانستن این‌که آیا بازاریابی محتوای شما تفاوتی در کسب‌وکار شما ایجاد کرده یا نه نخواهید داشت. در این‌جاست که نیاز به تحلیلگر داده را احساس خواهید کرد.
تحلیلگر داده‌های شما مسئول اندازه‌گیری نتایج حاصل از رسانه‌های اجتماعی، محتوا، ویدئو و مقایسه آن‌ها با معیارهای هدف است. با کمک تحلیلگر، تیم بازاریابی دیجیتال شما قادر خواهد بود که روی محتوایی تمرکز کند که با مشتریان تعامل برقرار می‌کند و از اتلاف وقت و پول در چیزهایی که موثر نیست جلوگیری کند.

startup 594090 1280

- متخصص فنی

این عضو از تیم مجری فنی استراتژی‌های بازاریابی شما خواهد بود. از آن‌جا که اکثر ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال این روزها نیاز به کدنویسی دارند، این فرد باید به خوبی با Html و Css آشنایی داشته باشد.
پس از پیوستن به شرکت شما، متخصص فنی برای ایجاد قالب و ساخت کمپین‌های شما کمک خواهد کرد. به هنگام مصاحبه با این شخص از او سوالاتی در مورد نرم‌افزارهای خاص و برنامه‌نویسی بپرسید. شما نباید کسی را استخدام کنید که فقط خوب حرف می‌زند، در هنگام مصاحبه دقت کنید که واقعا کار بلد و متخصص باشد.
آیا بودجه‌ی کافی برای استخدام تمام این افراد را دارید؟ احتمالا نه، مگر این‌که به اندازه کافی خوش شانس باشید و یک سرمایه‌گذار پیدا کنید. اما حتی اگر بودجه نداشته باشید این توصیه‌ها را در ذهن خود داشته باشید تا به نیازهای مختلف در زمان مناسب با توجه به اولویت‌های داخلی و بودجه رسیدگی کنید

خواندن 251 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      47629596 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir