دانستنی های دنیای مجازی

آشنایی با روش های مختلف بازاریابی اینترنتی

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

email marketing 1

تبلیغات و جذب مخاطب از طریق ارسال ایمیل، یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در زمینه بازاریابی اینترنتی می باشد که از مدت ها قبل رواج یافته و همچنان هم به عنوان یک ابزار کلیدی در بحث مارکتینگ مورد توجه متخصصین و کاربران این حوزه قرار می گیرد.
اگر بخواهیم به صورت خیلی ساده و مختصر به معرفی ایمیل مارکتینگ بپردازیم، باید گفت این روش شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید می باشد.
اما همانطور که ایمیل مارکتینگ مفهوم ساده و روشنی دارد، چنانچه قوانین و ارکان اصلی آن مورد توجه قرار نگیرد و از طرف مجریان و طراحان ایمیل های تبلیغاتی رعایت نشود نه تنها تاثیر مثبتی در فرآیند بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار شما نخواهد داشت، بلکه می تواند تاثیرات مخرب و زیانباری هم بر هویت برند و یا محصول شما داشته باشد.
مهم ترین قانون و رکن این فرآیند احترام به مشتری است. قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیل های ارسالی بسیار مهم است.

از طریق موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

Search engine marketing

موتورهای جستجو ابزارهای قدرتمند و کاربردی هستند که امروزه کمتر کسی را می توان یافت که کاربر اینترنت باشد اما از موتورهای جستجو برای یافتن مطالب مورد نظر خود استفاده نکند.
این وب سایت ها در کنار کاربرد معمول آنها که جستجو در اینترنت و یافتن مطالب مورد نظر کاربران بر اساس کلمات کلیدی آنها می باشد، کاربرد بسیار مهمی نیز در بازاریابی های اینترنتی دارند.
اگر بخواهید از یک موتور جستجو برای بازاریابی استفاده نمایید دو روش در پیش روخواهید داشت. اول استفاده از خدمات رایگان این وب سایت ها و دوم با پرداخت هزینه .
در روش رایگان که بر اساس تکنیک بهینه سازی وب سایت ها یا همان SEO انجام می گیرد، با رعایت یک سری قوانین و اصول در طراحی وب سایت و همچنین درج محتوای مناسب در آن ، وب سایت شما در نتایج جستجو، در موقعیت بالاتری نسبت به سایر وب سایتها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما هدایت خواهند شد و این موضوع در نهایت به افزایش بازدید وب سایت و افزایش فروش کالا و خدماتی که در آن به کاربر ارائه می کنید منتهی خواهد شد.
در روش پولی موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل در راستای ارتقای بازاریابی اینترنتی علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک کلمه کلیدی خاص در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

Socila Media Marketing banner

ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک می باشد. این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان فعالیتهای منظم شما در شبکه های اجتماعی کاربران را با برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا می کند. روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر می شود. بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.

بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب (Content Marketing)

content marketing services santa cruz 02

بازاریابی محتوایی در واقع مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی می باشد. موتورهای جستجو بدنبال محتوای با کیفیت هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتیکه این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت های دیگر و پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و محبوبیت شما افزایش می یابد.

ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)

shutterstock 172211396 video marketing

آموزش تصویری که به مراتب جذاب تر و تاثیر گذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی است. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل یو تیوب، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.

تبلیغات پولی (Paid advertising)

Paid Adver

قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایت هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی دیگر از انواع بازاریابی اینترنتی به شمار می آید.. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.

خواندن 202 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      47629596 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir