دانستنی های دنیای مجازی

مقایسه تبلیغات و بازاریابی سنتی و دیجیتال

تبلیغات و بازاریابی سنتی

 مزایا:

- شما می توانید به راحتی به مخاطبان محلی مورد نظر خود دست یابید. مخصوصا در صورتی که بخواهید در یک منطقه جغرافیایی خاص فعالیت کنید بازاریابی سنتی از طریق بیلبورد ، مجلات محلی و چاپ تراکت ، مناسب خواهد بود.
- در بازاریابی سنتی به این علت که شما امکان برقراری ارتباط حضوری با مخاطبان خود را دارید ، می توانید در برآورد شخصیت مخاطب و ارائه توضیحات حضوری ، موفقیت بیشتری کسب کنید.
- در بازاریابی سنتی و تبلیغات کاغذی و چاپی ، در صورتی که به صورت جذاب طراحی و چاپ شود ، احتمال نگهداری تبلیغات و مطالعه مجدد آن از سوی مخاطبان بیشتر است.
- در بازاریابی سنتی ، به این علت که مردم سالها به تبلیغات این نوع بازاریابی عادت داشته اند ، ارتباط بیشتری با تبلیغات برقرار می کنند .

lg traditional marketing

معایب:

- محدودیت جغرافیایی: شما در بازاریابی سنتی ، به علت محدودیت ابزار ، محدودیت جغرافیایی خواهید داشت و نمی توانید در یک حوزه گسترده به بازاریابی بپردازید.
- در تبلیغات به روش های سنتی ، شما امکان شناسایی و تفکیک گروه مخاطبان به صورت دقیق را نخواهید داشت . لذا پیام مشترک را به مخاطبان مختلف ارسال می کنید. این موضوع باعث می شود تاثیر گذاری پیام شما کاهش یابد.
- تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی ، بیلبورد و چاپی هزینه بالایی دارد که سرمایه گذاری بالایی را می طلبد.
- در بازاریابی سنتی ، اندازه گیری نتایج بازاریابی به آسانی قابل انجام نیست . ثبت داده ها ، نمونه گیری و جمع آوری داده ها به صورت سنتی انجام می پذیرد و به همین دلیل صرف هزینه زیادی را می طلبد .
- در بازاریابی سنتی به علت محدودیت ابزار ، امکان حضور شما در زمان و مکان مناسب به منظور آگاهی از نیازهای مشتری کاهش می یابد.
- دربازاریابی سنتی ، شما به سختی امکان دریافت بازخورد و تاثیر تبلیغات و همچنین دریافت نظرات مشتریان در خصوص ویژگی محصولات را خواهید داشت.

تبلیغات و بازاریابی دیجیتال

es

مزایا:

- از طریق بازاریابی دیجیتال شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی ، پیام خود را به مخاطبان خود برسانید .
- از آنجاکه شما برای برقرار ارتباط با مخاطبان نیاز به حضور فیزیکی ندارید ، لذا می توانید پیام خود را به تعداد زیادی مخاطب به صورت همزمان و در زمان کم ارسال نمایید .
- به علت ابزار در دسترس دیجیتال ، تنوع محتوا نیز بیشتر است . عکس ، متن ، فیلم ، صوت ، وبینار و ... انواع محتوای قابل ارائه از طریق رسانه های دیجیتال هستند.
- شما می توانید محتوای خود را از طریق رسانه های دیجیتال به صورت آنلاین ارسال نمایید. در صد قابل توجهی از مردم درصد زمان بالایی از شبانه روز را به صورت آنلاین سپری می کنند. در نتیجه شما می توانید محتوای خود را به صورت 7*24 به آن ها ارسال کنید.
- شما از طریق بازاریابی دیجیتال می توانید پیام های متفاوت را به تفکیک گروه مخاطبان متفاوت ارسال کنید . به عنوان مثال امروزه از طریق ثبت نام در پروفایل وب سایت و ثبت اطلاعات از سوی مشتریان ، شما به راحتی اطلاعات آن ها را بدست آورده و پس از آن نیز می توانید محتوای مناسب شخصیت وی ، تنها برای او ایمیل کنید.
- استفاده از شبکه های اجتماعی ، ایمیل و ... تقریبا رایگان انجام می گیرند . لذا هزینه های بازاریابی دیجیتال قابل مقایسه با هزینه های آگهی های و بیلبورد های سنتی نیستند.
- در بازاریابی دیجیتال ، ثبت داده ، جمع آوری و تحلیل ان به صورت آنلاین قابل انجام است. لذا شما بسیار راحت تر میتوانید نسبت به شناخت بازار دست یابید.

خواندن 424 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      44038466 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir