مقالات

استفاده ی هوشمند از شبکه های اجتماعی برای ارائه ی خدمات

شبکه های اجتماعی ابزارهای فوق العاده ای برای بازاریابی هستند و امکان استفاده از آنها برای هر فروشگاه اینترنتی وجود دارد. خریداران امروزی از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ارتباط با برندها و محصولات مورد علاقه شان استفاده می کنند. به همین علت است که فروشگاه های اینترنتی شبکه های اجتماعی را به عنوان وسیله ای برای بهبود خدمات پشتیبانی و ارتباط بهتر با مشتریان در نظر می گیرند. با بهبود تکنولوژی اجتماعی شاهد این هستیم که امکان تبدیل مشتریان ناراضی به مشتریان وفادار به راحتی وجود دارد.

اخبار بد به سرعت منتشر می شوند

با استفاده ی روزافزون از شبکه های اجتماعی احتمال اینکه یک نقد منفی به سرعت در دنیای وب منتشر شود زیاد است. اما شبکه های اجتماعی مانند شمشیر دولبه ای هستند که هم به خبرها امکان انتشار سریع را می دهند و هم به صاحبان کسب و کار، فرصت پاسخگویی سریع را. پس مصرف کنندگان به اندازه ی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با دنیای تکنولوژی گره خورده اند، دنیایی که در آن همه چیز به سرعت اتفاق می افتد. به دلیل همین سرعت زیاد است که مشتریان انتظار پاسخگویی سریع از شرکت ها را دارند.

گوش بدهید و یاد بگیرید

من هر روز این مساله را می بینم که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی علاقه ای به استفاده از شبکه های اجتماعی ندارند چون نمی خواهند نقد منفی را بشنوند. حقیقت این است که مزایای زیادی در یک نقد وجود دارد، هر نقد یک فرصت خوب برای شنیدن خواسته ی واقعی مشتری است. اینکه با علاقه به حرف مشتریان گوش کنید و خواسته های آن را در نظر بگیرید باعث می شود که از شبکه های اجتماعی

استفاده ی هدفمندتری داشته باشید.

فیسبوک و تویتر پل ارتباطی اصلی ارتباط مشتریان با شما محسوب می شوند و می توانند ابزارهای مهمی برای جذب مشتریان جدید باشند. در ضمن هرگز قانون طلایی ارتباط با مشتریان را فراموش نکنید : هرگز نظر و خواسته مشتریان را حذف و سانسور نکنید. با این کار مشتریان عصبانی تر می شوند و به دنبال مکان های دیگری می گردند تا ناخشنودی خود را ابراز کنند. در این صورت نتیجه ی کار برای شما بدتر خواهد بود.

سریع، آسان و ارزان

اگر هنوز قانع نشده اید که شبکه های اجتماعی می توانند برای تجارت اینترنتی شما سودآور باشند، بهتر است به هزینه ی کم راه اندازی و قدرت آن برای کاهش زمان و هزینه ها توجه ویژه ای داشته باشید. استفاده از شبکه های اجتماعی رایگان و سریع است و دردسر و هزینه ی سایر راه های ارتباطی را ندارد. مشتری های شما هم همیشه از زمان کم خود ناراضی هستند، پس شما می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. لازم به ذکر نیست که با استفاده از اینترنت قادر خواهید بود که جواب هوشمندتری را به آنها ارائه کنید.

درصد رضایت مشتریان را بالا ببرید

بالا بردن درصد رضایت مشتریان بستگی به توانایی شما برای برآورده کردن انتظارات آنها دارد. به همین خاطر است که فروشگاه های اینترنتی باید استانداردهایی داشته باشند که همیشه رعایت می شود، به طور مثال پاسخگویی به سوالات حداکثر تا 24 ساعت. اگر مشتریان شما عضو صفحه ی فیسبوک تان نیز باشند، انتظار دریافت جدیدترین اخبار شرکت شما را از طریق فیسبوک دارند. اگر قرار است مشکلی در نحوه ی خدمت رسانی فروشگاه اینترنتی شما ایجاد شود، بهترین راه برای کاهش شکایت ها، خبررسانی از طریق صفحه ی فیسبوکتان در مورد این مشکل است، در این حالت اعتماد مشتریان به شما نیز افزایش می یابد و به موفقیت های بیشتری دست می یابید.

خواندن 276 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      47629596 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir