مقالات

پشتیبانی شبکه های اجتماعی

 

  

آشنایی با شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، گونه ای از وب سایت های اینترنتی هستند که افراد، گروه ها و سازمان ها، در آن ها پیرامون یک یا چند ویژگی مشترک گردهم می آیند و اطّلاعات، مطالب و محتواهای خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. با ظهور و بروز تکنولوژی های جدید وب مثل وب شبکه های اجتماعی که مبتنی بر تعامل کاربران در ارتباط گیری، تولید و به اشتراک گذاری محتوا هستند، به وجود آمدند تا جایی که مجموع کاربران معروف ترین شبکه های اجتماعی اینترنت، به بیشتر از یک میلیارد کاربر رسیده است. در ماهیّت و پیشینه ی شکل گیری شبکه های اجتماعی اینترنتی، نقل قول ها و اظهارنظرهای بسیار متفاوتی وجود دارد. برخی ظهور و بروز این شبکه ها را کاملاً طبیعی و در راستای تحوّل موضوع ارتباطات و اطّلاع رسانی می شمارند امّا بسیاری نیز بر این باورند که در پس پرده ی راه اندازی این شبکه ها، خصوصاً از سوی ایالات متّحده امریکا، منافع اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی فراوانی وجود دارد.

کارکردهای شبکه های اجتماعی

مهم ترین کارکرد شبکه های اجتماعی ایجاد گروه ها و دسته های ارتباطی (Community) پیرامون ویژگی یا ویژگی های خاص است. همچنین کارکردهای اقتصادی، مبتنی بر بازاریابی اجتماعی نیز از دیگر کارکردهای این شبکه هاست. کارکرد دیگری که برای این شبکه ها متصوّر است کارکرد سیاسی است. ایجاد کمپین های سیاسی، فعّالیّت های دسته ها، گروه ها و افراد سیاسی در یک فضای اجتماعی اینترنتی از کارکردهای شبکه های اجتماعی است.

شبکه های اجتماعی و حریم خصوصی

حریم خصوصی و محرمانگی اطّلاعات شخصی، یکی از مهم ترین و جنجالی ترین مباحثی است که از ابتدای همگانی شدن اینترنت و بعدتر با ظهور و بروز شبکه های اجتماعی وجود داشته است. تقریباً هیچ کسی پیدا نمی شود که بخواهد اطّلاعات شخصیِ فردی و خانوادگی خود را به راحتی در اختیار دیگران بگذارد.
در کشورهای غربی، سیاست محرمانگی (Privacy Policy) یکی از ارکان کاربری اینترنت است، به نحوی که قوانین و مقرّرات موضوع ایجاب می کند که در تعامل بین وب سایت ها، خدمات دهندگان اینترنتی و کاربران، ضمن تعریف سیاست محرمانگی، این امر به نحو مطلوبی در وب سایت خدمات دهنده به رؤیت کاربر رسیده، حقوق و تکالیف وی یادآوری گردد.

شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی

از آنجاییکه امروزه جوانان زیادی اوقات خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، افراد هوشمند ازاین فرصت استفاده می کنند و معرفی کالا و خدمات خود را در این شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذراند. این روش، راه نوینی در بازاریابی نسل جدید است که بسیار هم پر بازده می باشد. شبکه های اجتماعی امکان این را دارند که علاوه بر پروفایل که میحیطی برای یک فرد است، صفحه هایی نیز ایجاد کنند که معمولا برای یک شخص حقوقی کاربرد دارد نه شخص حقیقی. در اینگونه صفحات قرار دادن یک مطلب در صفحه، بدین معنی است که این مطلب برای کلیه اعضای آن صفحه قابل مشاهده و لایک کردن خواهد بود. این مطلب می تواند شامل عکس، متن یا فیلم باشد.

یک مزیت مهم شبکه های اجتماعی در بازاریابی

هنگامی که شما برای کالا یا خدمات خود بصورت کاغذی یا بیلبورد یا دیگر راههای تبلیغاتنی سنتی ، تبلیغات انجام می دهید، مطلب شما ممکن است توسط افرادی که با گروه شغلی شما متناسب نیستند، هم این مطلب را ببینند. بدین صورت، بخشی زیادی از هزینه های شما برای تبلیغات کاغذی از بین می رود. حال آنکه شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهند که مشتریان گروه هدف خود را انتخاب کنید. فقط کسانی عضو صفحه شغلی شما خواهند شد که به نحوی با آن متناسب هستند و به آن علاقه دارند. از این رو رویارویی با مشتریان گروه هدف از مزیت های گرانبهایی است که می توان از شبکه هایی بهره برد.

 شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی رایج در ایران

 

ایرانیان نیز مانند تمام جوامع دنیا در مدت کوتاهی از پیدایش شبکه های اجتماعی, به آن پیوستند. شبکه های اجتماعی اینترنتی یکی از اتفاقاتی است که به سرعت در زندگی همه کاربران وب نفوذ پیدا کره و جایگاه خود را تثبیت نمودند و کاربران ایرانی نیز از این موضوع مستثنا نیستند.
بعضی ها حضور در شبکه های اجتماعی را نامناسب یا حتی خطرناک تلقی میکنند. حال آنکه شبکه های اجتماعی دنیایی است که اگر خوب آن را بشناسیم و بکار بریم، از مزایای زیادی بهره مند می شویم. البته به شرط آنکه ابتدا نحوه استفاده از آن را خوب یاد بگیریم، سپس به دنیای آن قدم بگذاریم.
از اورکات ، یاهو 360 ، های فایو و مای اسپیس بگیرید تا لینکدین ، توئیتر ، گوگل پلاس و فیسبوک ، همه و همه در زندگی کاربران تاثیر گذار بوده اند.شبکه های اجتماعی بزرگ و کوچک زیادی راه اندازی شد که هر کدام فضای مخصوص به خودشان و نوع کاربران خاص خودشان را دارند.
یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهانی فیس بوک است که امروزه کمتر جوانی است که در آن پروفایل نداشته باشد. فیس بوک امکانات امنیتی بسیار بالایی دارد و اگر تنظیمات آن را بلد باشید، هر محدودیتی که مایلید می توانید در آن اعمال کنید.
فیس بوک جایی است که علاوه بر فعالیتهای شخصی، فعالیتهای بیزینسی نیز در آن رایج است. کمتر شرکت معتبری در دنیاست که یک یک صفحه فیس بوک نداشته باشد. در واقع داشتن صفحه فیس بوک برای یک شرکت، داشتن یک هویت است.
لینکدین شبکه اجتماعی دیگری است که قدمت آن از فیس بوک کمتر است. لینکدین با هدف عضو گیری افراد شاغل و دارای مهارت خاص بنا شده است.می توان گفت این شبکه اجتماعی، یک محیط کلاسیک و رسمی دارد. اعضای این شبکه اجتماعی مهارتهای خود را اعلام میکنند. در صورتی که دیگر اعضا، مهارت وی را تایید کنند می توانند اصطلاحا آن مهارت را برای وی "اندورس" کنند.
یو تیوب youtube و آپارت از جمله شبکه های اجتماعی می باشند که امکان به اشتراک گذاری فیلم را میدهند. در این نوع شبکه های اجتماعی میتوان هر کلیپ یا فیلمی را قرار داد. کابران می توانند با جستجوی موضوع، فیلمهایی که دیگران در این رابطه به اشتراک گذاشتند را مشاهده کنند.
در شبکه اجتماعی توییترTwitter کاربر قادر خواهد بود پروفایل شخصی بسازد و مطالب مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارد. همچنین میتوان دیگران را Follow کرد و مطالب آنها را دنبال کرد. کسانی که از مطلب شما نیز خوششان بیاید، مطلب شما را توییت (پیگیری) می کنند.
در ایران نیز شبکه های اجتماعی متفاوت و متنوعی راه اندازی شده اند که بسیاری از آنها با ساختار میکروبلاگ کار می کنند.
در اینجا مروری داریم بر شبکه های اجتماعی ایرانی :
کلوب Cloob یکی از اولین شبکه های اجتماعی ایرانی است که بسیاری از ویژگی های شبکه های اجتماعی به روز دنیا را دارا می باشد و با وجود کلوب های مختلفی که در آن وجود دارد کاربران زیادی را به خود جلب نموده است. همچنین در کلوب امکانات متنوع دیگری نیز لحاظ شده است: بازی آنلاین، خرید شارژ، بانک رزومه و …لینک www.cloob.com
دنبالر Donbaler یک میکروبلاگ اجتماعی است که به کاربران تمامی امکانات یک شبکه اجتماعی را می دهد و کاربران می توان مطالب خود را در 1000 کاراکتر پست کنند. لینک www.donbaler.com
فیس نما Facenama با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی سالم پیاده سازی شده است و کاربران می توانند در آن به کلیه فعالیت های اجتماعی خود بپردازند. از امکانات دیگر فیس نما امکان بازی به صورت آنلاین می باشد. لینکwww.facenama.com
دل شکسته Delshekaste نام شبکه اجتماعی است با ساختار میکروبلاگ که به کاربران اجازه می دهد در فضایی مجازی نظرات و افکار خود را با دیگران در میان بگذارند. لینک www.delshekaste.com
پارس کلاب یک میکروبلاگ اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد نظرات خود را در حداکثر 1000 کاراکتر با دیگران به اشتراک بگذارند. لینک www.parsclub.net
آشیون Ashioon شبکه اجتماعی ایرانی است که با عضویت در آن می توان علاوه بر پیدا کردن دوستان جدید به مطالعه مطالب فرهنگی ، علمی و هنری که توسط کاربران گردآوری شده است پرداخت. لینک www.ashioon.com
فرندفا FriendFa یک میکروبلاگ اجتماعی است که کاربران از آن برای انعکاس رویدادهای زندگی روزمره‌شان استفاده می‌کنند، برخی دیگر برای به‌ اشتراک گذاشتن افکار و عقایدشان یا برقراری گفتگو استفاده می‌کنند.
لینک: friendfa.com
یو پلاس شبکه اجتماعی فارس زبانی است که بر اساس ساختار میکروبلاگ طراحی و با هدف ایجاد یک بستر مناسب برای به اشتراک گذاری وبلاگ، عکس، آهنگ و مطالب روزانه کاربران پیاده سازی شده است. لینک
ویوان فیس VivanFace شبکه اجتماعی کسب و کار ایران است که با هدف ارتباط بین تمام مدیران و متخصصان حوزه های مختلف کسب و کار پیاده سازی و اجرا شده است.
لینک vivanface.com
آیتگ Itag نام شبکه اجتماعی است که به کاربران خود فضایی را ارائه می دهد تا با یکدیگر دوست شده و نظرات و عقاید خود را منتشر کنند.
لینک iteg.ir
فیس فید Facefeed نام شبکه اجتماعی است که بر پایه میکروبلاگ طراحی شده و برای پیدا کردن دوستان جدید و به اشتراک گذاشتن نظرات و عقاید با دیگران بسیار مناسب است.

شبکه اجتماعی فیسکده هم محیطی آرام و با امکانات عالی میباشد
facekadeh.com

برخی دیگر از شبکه های اجتماعی ایرانی:
mihanlike.com
gapfa.net
sangariha.com
Balatarin.Com
Nashrine.Com
MyCroom.Com
FamilyFace.Ir
CharBagh.Com
IRha.Ir
ShiaNetwork.Ir

 شبکه های اجتماعی

اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد؟


با خریده شدن اینستاگرام Instagram توسط فیس بوک برای بسیاری سوال پیش آمد که اینستاگرام چیست ؟ و چرا فیس بوک آن را خریداری کرده است ؟ برای پاسخ به قسمت اول سوال کل این مطلب را بخوانید شاید شما هم علاقه مند به استفاده از اینستاگرام شوید.
اینستاگرام در واقع اپلیکیشنی است بر روی گوشیهای اسمارت ، ابتدا بر روی آیفون و آی پد پیاده شد و از چندی قبل ، قابل دانلود بر روی گوشیهای اندروییدی هم شد.
شبیه ترین سایت به اینستاگرام از لحاظ نحوه عملیات توییتر می باشد ، با این تفاوت که در توییتر شما متن و لینک به اشتراک می گذارید اما در اینستاگرام شما عکسی را با توضیح ویا بدون توضیح به اشتراک می گذرایید. همانند توییتر یک عده شما را فالو می کنند (شما را دنبال می کنند ) و یا شما آنها را دنبال می کنید برای همدیگر کامنت می گذارید و یا لایک می کنید.
قابلیتهای تصویری
در اینستاگرام قابلیتهای تصویری خوبی قرارداده شده که با استفاده از آنها شما عکس خود را قبل از ارسال بر روی شبکه اینترنت بسیار جذابتر می کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری بی نظیرند و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده اند.
آپلود عکس
یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام امکان ارسال عکس بر روی سایتهای معروف دنیا از جمله توییتر ، فیس بوک ، فلیکر ، تامبلرو فوراسکوور است. بدین معنا که ضمن آپلود عکس بر روی اینستاگرام شما می توانید آن را همزمان و یا بعداً بر روی سایتهای ذکر شده نیز ارسال کنید. در این ارسالها نیازی به آپلود مجدد نیست و منبع عکس همان اینستاگرام خواهد بود.
جستجو در اینستاگرام
در اینستاگرام می شود جستجو بر اساس کلمات کلیدی یا همان تگها را انجام داد ، به این ترتیب می توانید عکسهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و یا عکاس آن عکس را فالو (دنبال ) کنید.
چرا اینستاگرام مهم است ؟
پاسخ این سوال در تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است که این پدیده را اصطلاحاً اینفو گرافیک info graphic نیزمی گویند. طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند.
و چرا فیس بوک آن را خریداری کرده است ؟ برای پاسخ به قسمت اول سوال کل این مطلب را بخوانید شاید شما هم علاقه مند به استفاده از اینستاگرام شوید.

 شبکه های اجتماعی

وب گستران پارسیان در شبکه های اجتماعی

شرکت وب گستران پارسیان با آگاهی از دانش مارکتینگ در دنیای وب، به این باور رسیده است که امروزه حضور در شبکه های اجتماعی، نه تنها گامی است در جهت کسب اعتبار شرکتها و اشخاص حقوقی ، بلکه در واقع داشتن یک هویت اجتماعی است که بدون آن، اعتبار برند، کمپانی یا شخص حقوقی زیر سوال می رود. برای اثبات این موضع کافیست سری به صفحات شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک بزنید و نام برندهای معتبر را در هر زمینه ای که می خواهید جستجو کنید. به راحتی به صفحات آنها با لایک های بالا که نشان از فعالیت پیوسته آنان در شبکه های اجتماعی است، خواهید رسید. فکر میکنید دلیل این موضوع چیست؟ حضور گسترده تمامی برندها، کمپانی های معتبر جهانی، اشخاص حقوقی صاحب نام، افراد حقیقی مشهور و مراکز معتبر، در شبکه های اجتماعی تنها و تنها به دلیل این است که پدران علم مارکتینک و برندینگ که مشاوران ارشد چنین سازمانهایی هستند، باور دارند که حضور در شبکه های اجتماعی یک اصل ضروری است نه یک فعالیت تبلیغاتی.
حضور در شبکه های اجتماعی، تنها ساخت یک صفحه با نام بیزینس مورد نظر در این وب سایت ها نیست. این کار در واقع تنها گام اول است. به روز رسانی صفحه بطور پیوسته، تعامل با اعضا، انتخاب موضوعات مطابق با ذائقه کاربران هر نوع از شبکه های اجتماعی، پاسخ به سوالات و نیازهای بازدیدکنندگان و آگاهی از تامین امنیت حضور در شبکه های اجتماعی، از جمله اقداماتی است که در اینگونه فعالیتها باید به بهترین نحو انجام شود تا حضور اثر بخشی از آن نتیجه شود.
در راستای این شاخه جدید مارکتینگ، شرکت وب گستران نیز در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند فیس بوک، لینکدین، گوگل پلاس، کلوب و .... صفحاتی متعدد در موضوعات مختلف دارد. این صفحات که اعضای زیادی دارند، ابزاری قدرتمند برای معرفی هر آنچه شما میخواهید به مردم است. شما می توانید سازمان، محصولات یا خدمات خود را از این طریق به مردم معرفی کنید. این شرکت همچنین آمادگی راه اندازی، هدایت و پشتیبانی صفحه اختصاصی بیزینس شما را در شبکه های اجتماعی دارد. شرکت وب گستران پارسیان مفتخر خواهد بود، گامی در جهت رونق کسب و کار بیزینس شما بردارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های مندرج در صفحه ارتباط با وب گستران، تماس حاصل فرمایید.

خواندن 487 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      44038466 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir