مقالات

هفت استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای برندهای آرایشی و بهداشتی

معمولا خانم‌ها نسبت به آقایان تمایل بیشتری به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارند، تا آنجا که بر اساس تحقیقات، 74 درصد خانم‌ها حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و شاید این یک فرصت طلایی برای برندهای آرایشی و بهداشتی باشد تا بتوانند از طریق سیاست گذاری صحیح در حوزه بازاریابی دیجیتال و به ویژه حضور موفق در شبکه های اجتماعی، گروه بیشتری از مشتریان هدف خود را به سمت برند و محصولات خود جذب نمایند. اما در عین حال بایستی توجه داشت که استفاده از تبلیغات مستقیم یا مطالب کلیشه‌ای بازاریابی سنتی می‌تواند این فرصت را به یک تهدید برای برند شما تبدیل کند.
بکارگیری استراتژی‌های زیر به شما کمک می‌کند بازدید کنند‌گان بیشتری را به سمت خود جذب کنید و در نتیجه فروش‌تان را افزایش دهید.

1- ارتباط با مخاطبین را پررنگ کنید.

نسل جدید علاقه بیشتری به استفاده از شبکه‌های اجتماعی از خود نشان می‌دهند .آنها هر روز به این رسانه‌ها سر می‌زنند، مطالب را چک می‌کنند، لایک می‌کنند و نظرات خود را بیان می‌کنند ولی آنچه که برای آن‌ها جذابیت بیشتری دارد این است که می‌توانند با دوستان، خانواده و همه افرادی که در سراسر دنیا با آن‌ها همفکر هستند در ارتباط باشند .
شما می‌توانید با ایجاد فضایی که به مخاطبین این امکان را می‌دهد که تجربه‌شان در مورد استفاده از محصولات شما را به اشتراک بگذارند، به علاقه مخاطبان به برقراری ارتباط با دیگران به طور هوشمندانه پاسخ دهید.
امکان ایجاد پروفایلی مجزا برای هر فرد و گفتگو با متخصصان شرکت و تبادل نظر با دیگر مخاطبین، مشتریان را بیشتر در فعالیت‌های شرکت مشارکت می‌دهد و می تواند به افزایش حس وفاداری مشتری به برند کمک کند.

2- متفاوت جلوه کنید.

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی تقریبا تمامی کسب وکارها را به سمت استفاده از آنها سوق داده است و معمولا مخاطبان بیش از یک برند را دنبال می‌کنند. آنچه که شما به عنوان یک شرکت آرایشی باید توجه داشته باشید این است که چطور از مطالب جالب و روش‌های خلاقانه استفاده کنید تا آن‌ها را به سمت کانال‌های خود سوق دهید.

3- ویدیو‌های آموزش گام با گام داشته باشد.

یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی محصولات آرایشی استفاده از آنها در یک پک زیبایی است ،یک ویدیوی کوتاه آموزشی درباره نحوه‌ی استفاده از محصولات شما و مشاهده نتیجه‌ای که در پی دارد می‌تواند مخاطبان را بسیار به استفاده از آن‌ها ترغیب کند.

4- آنها را نسبت به محصولات خود هیجان زده کنید.

به صورت دوره‌ای برای مشتریانتان پکیجی از محصولات جدیدی که هنوز وارد بازار نشده‌اند بفرستید. عکس‌هایی از این رویداد را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید و تجربیات استفاده‌کنند‌گان را هم منعکس کنید. این بهترین روشی است که می‌توانید مشتریانتان را در چرخه حیات محصولاتتان نگه دارید و آن‌ها را نسبت به اتفاقاتی که برای برند شما می افتد کنجکاو کنید. علاقه نسل جدید به اشتراک علاقه مندی‌هایشان با دوستان خود می‌تواند باعث افزایش مخاطبان و در نتیجه افزایش مشتریان شما شود.

5- مخاطبانتان را بخندانید.

با وجود اینکه می‌گویند” خنده بر هر درد بی درمان دواست” ، امروزه از خنده به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) نیز یاد می‌شود. گاهی لازم است مطالبی که راجع به زیبایی منتشر می‌کنید صرف نظر از ارتباط مستقیم آن با برند شما، برای مخاطبانتان سرگرم کننده و نشاط آور باشد.

6- محصولتان را برای مشتری تست کنید.

خانوم ها در خریدهای فروشگاهیشان عادت دارند همیشه محصولات آرایشی را بر روی دست خود تست کنند تا رنگ واقعی آن و تطابق آن با پوست خود را لمس کنند. با وجود اینکه فروش اینترنتی محصولات آرایشی تقریبا دوبرابر شده است ولی بعضی از تجربیات این چنینی خرید‌های سنتی از بین رفته‌است.
با انتشار عکس‌هایی از تست محصولات خود بر روی پوست که رنگ‌های مختلف را نشان می‌دهد می‌توانید تا حدی این حس را به مخاطبان خود القا کنید که رنگ واقعی را بر روی پوست خود می‌بینند و در نتیجه با اطمینان بیشتری خرید کنند.

7- نشان دهید چقدر برند شما با شیوه زندگی آن‌ها تطابق دارد.

اگر می‌خواهید مخاطبانتان را بیشتر در روند رشد برند‌‌‌تان مشارکت دهید به آن ها این حس را بدهید که همواره در لحظات مختلف زندگیشان می‌توانید کنار آنها باشید.
عکسی از میز صبحانه که یکی از محصولات شما هم در گوشه‌ای قرار دارد می‌تواند حس خوبی به مخاطبانتان بدهد و برند شما بتواند جایی در زندگی آن‌ها برای خود باز کند.
با توجه به مصرف روزافزون مواد آرایشی در ایران و همچنین با وجود افزایش شرکت‌هایی که در این صنعت کار می‌کنند بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) و به طور خاص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آن تفاوتی باشد که شرکت شما با دیگران ایجاد می‌کند.
ما در گروه دیجیتال مارکتینگ وب گستران پارسیان می توانیم به شما بهترین ایده های بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) را ارائه دهیم و با شما درمسیر بهبود استراتژی های بازاریابیتان همراه شویم.

خواندن 532 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      47629596 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir