مقالات

چگونه در شبکه های اجتماعی بهترین باشیم؟!

بر طبق آمار رسمی منتشر شده، امروزه مردم 25 درصد از زمان آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. این آمار همچنین نشان می دهد که حدود 80 درصد بازاریاب های موفق، برای تبلیغ کالا و خدمات خود و جذب مشتریان گروه هدف، به انتشار مطالب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می پردازند.
با توجه به این آمار، منطقی به نظر می رسد که شما هم چنانچه به دنبال بازاریابی برای سازمان و کسب و کار خود هستید، به شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی ارتباط با مخاطب و ارائه اطلاعات به آنها بنگرید.
بر این اساس ضروری به نظر می رسد که برای تامین محتوا برای بازاریابی محتوایی خود، زمان صرف کنید و به تحقیق و مطالعه بپردازید و پس از آماده سازی محتوای مناسب و کاربرپسند ، آنگاه به انتشار آن در رسانه های اجتماعی مورد نظر خود اقدام کنید.

حال یک سوال اساسی مطرح می شود.

آیا شما و دیگر فعالان حوزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی، به قوانین و فوت و فن این حوزه آشنا هستید و می دانید چه کنید تا به یکی از بهترین ها در این زمینه تبدیل شوید؟
آیا با توجه به شدت رقابت در این حوزه، اطلاعات شما برای یکی از بهترین ها ( و نه بهترین مطلق ) بودن در میان رقبا کافی می باشد؟
قبل از اینکه به صورت دقیق وارد حوزه شبکه های اجتماعی شویم ، این اصل بسیار مهم را فراموش نکنید که شما حتما باید از یک تقویم محتوا استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر بخش محتوای شما به درستی انتشار می یابد.

- جلوه های بصری را روی سرتان بگذارید:

Socialmedia trends

همه ما می دانیم که انتشار پست در شبکه های اجتماعی به همراه تصویر ، تاثیر گذاری بیشتری دارد. چه در فیس بوک ، چه در لینکداین و چه در توئیتر . شبکه های Pinterest, Instagram, and Snapchat که اساسا مبتنی بر تصویر هستند. سعی کنید از تصاویر یکسان در پست های خود استفاده نکنید. بلکه برای هر پست خود ، بهترین تصویر ممکن را انتخاب کنید.

هیچ وقت تیتر مناسب را فراموش نکنید:

headlinecontentmarketing 141027093257 conversion gate02 thumbnail 4

فرض کنید شما در حال تهیه محتوای مناسب هستید اما آیا تیتر مناسبی برای جذب آنی مخاطب خود انتخاب کرده اید؟

اگر در این کار مهارت ندارید به این دو نکته توجه کنید:

  - اول اینکه تیتر های بهتری بسازید تا بتواند در یک لحظه مخاطب را جذب کند.
  -
دوم اینکه تیتر های خلاقانه ای فقط مخصوص شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.اگر یک محتوا را چندین بار انتشار می دهید برای هر بار آن یک تیتر جداگانه استفاده کنید.و از تست A/B استفاده کنید تا ببینید هر تیتر برای کدام شبکه اجتماعی مناسب است. بدین منظور باید از راهنمایی تخصصی تیتر نویسی استفاده کنید.

 -متناسب با هر شبکه اجتماعی ، محتوای خود را طراحی کنید:

هنگامی که محتوایی را به اشتراک می گذارید، متناسب با هر کانال شبکه اجتماعی ، محتوای خود را شخصی سازی کنید. زیرا هر پلتفرم ، جهت انتشار نوعی از محتوا ساخته شده است. هر بازاریابی و کاربر شبکه اجتماعی در حال رقابت برای جذب مخاطبین هستتند. بنابراین در هر پلتفرم ، هرچه شما تخصصی تر عمل کنید ، در آن شبکه اجتماعی موثر تر خواهید بود. در یک کلام در هر شبکه اجتماعی باید زیر و بم آن را بشناسید و متناسب با آن محتوا ارائه دهید. برای مثال ، اگر شما لینکی را در فیس بوک به اشتراک بگذارید، شما این فرصت را دارید تا جلوی چشم خیلی ها قرار بگیرید. همه چیزی که نیاز دارید یک تیتر جذاب و مناسب ، تصویر جذاب که مورد علاقه مخاطب باشد و یک توضیح مختصر و مفید باشد.
با این فرمول ، شما می توانید مخاطبین را قانع به کلیک بر روی پست کنید. به همین صورت ، الصاق محتوا و هشتگ به کشف محتوای شما در شبکه هایی که از هشتگ استفاده می کنند کمک می کند.

  -محتوای خود را در زمان مناسب به اشتراک بگذارید:

اگر چه این نکته یک اصل رایج است اما تعداد زیادی از بازاریاب های محتوایی از رعایت آن غافل می مانند.برای بیشترین مشارکت کاربران در محتوای شما ، لازم است محتوای شما به بیشترین حد به اشتراک گذاشته شود و تعداد بیشتری کاربر آن را ببینند.بنابراین شما باید به مکانی بروید که جمعیت آنلاین در انتظار شماست. بنابراین شما نیاز به یک برنامه انتشار در زمان مناسب با توجه به هر پلتفرم شبکه اجتماعی دارید.
توجه داشته باشید که هر شبکه اجتماعی ، ویژگی های خود را دارد. آمار بسیاری هستند که به شما می گویند چه ساعت هایی ، بهترین زمان به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی است، برخی از شبکه های اجتماعی ، ابزاری دارند تا در این مسیر به شما کمک کنند. نظیر Facebook Insight. همچنین ابزار های دیگر نیز می توانند در برآورد بهترین زمان انتشار پست به شما کمک کند.

-از اینکه چندین بار یک پست را انتشار دهید نگران نباشید :

مطالعات مختلف نشان می دهند که انتشار محتوای یکسان به دفعات مختلف در شبکه های اجتماعی در جذب مخاطب موثر خواهد بود. با تغییر تیتر و تصاویر

مربوطه ، شما می توانید به راحتی مخاطبین بیشتری را جذب کنید بدون اینکه بفمند این محتوا تکراری است. از آنجایی که بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی ، بسیاری از پست های شما را نمی بینند ، انتشار مجدد محتوای گذشته را حتما در دستور کار خود قرار دهید.

-از مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی سوال بپرسید:

tions

سعی کنید کاربران را به بحث با خود هدایت کنید تا شانس مشارکت آن ها با محتوایتان را افزایش دهید. این کار از طریق سوال پرسیدن و دریافت بازخورد امکان پذیر است. از آنجایی که شبکه های اجتماعی در ابتدا برای مردم عادی و نه برای کسب و کار ها ایجاد شده بود ، شما باید همواره سعی کنید یک ارتباط انسان گونه با مخاطبین خود بر قرار کنید به جای اینکه آن ها شما را به چشم یک سازمان ببینند.
زیبایی بازاریابی شبکه های اجتماعی، در بهبود و ارتقای روابط اجتماعی و بازاریابی محتوایی به طور همزمان است. به منظور ایجاد بازخورد و ارتقای مشارکت در شبکه های اجتماعی ، پرسش سوال در پست هایتان را به منظور اجبار مخاطبان در ارائه پاسخ در دستور کار خود قرار دهید.چه بهتر که سوالات را در تیتر های خود قرار دهید. فراموش نکنید سوالات به خوبی جلب توجه می کنند.

پلتفرم خود را به درستی انتخاب کنید:

با وجود تعداد زیادی شبکه های اجتماعی که در حال رشد و رقابت هستند ، دوام آوردن دشوار به نظر می رسد.در حالیکه داشتن حساب کاربری در شبکه های مختلف ، می تواند برای نوآوری و خلاقیت مفید باشد ، انتخاب بهترین پلتفرم برای انتشار محتوای نیز دشوار به نظر می رسد.
راستی به یاد داشته باشید ، از آنجاییکه سایت های مختلف ، برای اهداف متفاوت و مخاطبان متفاوت ایجاد شده اند ، یافتن پلتفرم هایی که مخاطبین اصلی شما از آن استفاده می کنند الزامی است. از انتشار متوالی محتوا در کانالهای مختلف به صورت یکسان پرهیز کنید.بر روی کانال هایی تمرکز کنید که بیشترین شانس مشارکت با مخاطبین اصلی خود را دارید. اگر دیدید که فعالیت شما در شبکه های اجتماعی انتخاب شده موفق بوده است ، جستجو برای یافتن سایر پلتفرم ها را نیز آغاز کنید.

  - نیروهای درون سازمان را جهت فعالیت در شبکه های اجتماعی سازماندهی کنید:

به یاد داشته باشید بهترین طرفداران شما در سازمان خودتان هستند. بنابراین چه گزینه ای بهتر از این که نیروهای داخل سازمان را سازماندهی کرده تا در شبکه های اجتماعی مختلف نسبت به تولید محتوا، به اشتراک گذاری، پاسخ گویی و همچنین شنیدن و پایش مطالب مرتبط با سازمان شما اقدام نمایند. فقط این نکته را فراموش نکنید. مثل همیشه باید با برنامه عمل کنید. فرستادن گروهی از افراد بدون برنامه به میان انبوه گفتگو ها در شبکه های اجتماعی می تواند خطرناک باشد اما در مقابل سازماندهی آن ها مطابق برنامه مشخص و به صورت هدفمند دقیقا همان چیزی است که شما درشبکه های اجتماعی می خواهید.

خواندن 347 دفعه

اطلاعات تماس

 آدرس:  تهران، میدان صادقیه ، بلوار فردوس شرق ،خیابان رامین شمالی، نبش گلزار شرقی، ساختمان 24 ، طبقه2 واحد4
     
 مشاوره: چنانچه تمایل دارید کارشناسان وب گستران پارسیان با شما تماس بگیرند و از خدمات مشاوره ما استفاده نمایید، خواهشمند است فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید.
     
تماس در ساعات اداری :                      47629596 -021
تماس و مشاوره در خارج از ساعات اداری :                      09372759596
     
 ایمیل:  info@wgp.ir